Verkkosivusto
Asiakkaiden saavuttamista varten yrityksen verkkosivujen hakukoneoptimointiin kiinnitetään huomiota. Oleelliset hakusanat, esimerkiksi eläinfysioterapia ja koiran fysioterapia kannattaa sijoittaa verkkosivuilla tekstin ensimmäiseen kappaleeseen, otsikoihin, väliotsikoihin ja kuvateksteihin ensimmäisiksi sanoiksi.
Verkkosivujen informaatio päivitetään ajan tasalle, kun siirtymävaihe loppuu ja ja yritys siirtyy kokonaan omiin toimitiloihinsa. Siinä vaiheessa tällä hetkellä osittain voimassa olevta eläinlääkäriaseman tiedot voidaan ottaa verkkosivuilta pois.
Asiakkaat voidaan innostaa päivittämällä yrityksen verkkosivut visuaalisesti näyttävämmiksi, jolloin ne johtavat myös paremmin konversioon. Sivuille valitaan toimeksiantajalle mieluinen väriteema, joka sopii myös yrityksen imagoon. Palvelut ja hinnastot laitetaan omiin lokeroihinsa ja yrityksen arvolupaus nostetaan etusivulle näkyviin.
Verkkosivuille lisätään toimitilasta sekä asiakkaiden hoitotilanteista kuvia,
joita voidaan päivittää esimerkiksi vuodenaikojen mukaan. Verkkosivujen pitää
olla helppokäyttöiset ja toimivat, koska vaivattomuutta ja ketteryyttä
arvostetaan tämän päivän nopeatempoisessa yhteiskunnassa.
Asiakkaan konvertoituminen voidaan saada aikaan tekemällä palvelun varaaminen helpommaksi verkkoajanvarausjärjestelmän avulla. Linkin ajanvarausjärjestelmään voi laittaa kaikille markkinointikanaville, jotta varaaminen on asiakkaalle vaivatonta.
Sosiaalisen kanavan linkit laitetaan myös
verkkosivulle näkyviin, jotta niiden kautta pääsee siirtymään suoraan
Instagramiin ja Facebookiin. Tällä tavalla on mahdollisuus saada lisää
seuraajia ja mahdollisesti uusia asiakkaita.
Lähteet:
Kananen, J. (2018b). Digimarkkinointi ja sosiaalisen media markkinointi. Suomen Yliopistopaino Oy - Juvenes Print.
Kortesuo, K. (2018). Sano se someksi. (1+2=3). Sosiaalisen median suuri laskuoppi. Kauppakamari.
Kortesuo, K. (2019). Kaikenkattava sisällöntuotannon
opas yrityksille. Kauppakamari.