Sosiaalinen media

Yrityksen sosiaalisen median kanaviksi on valittu Facebook ja Instagram, koska yrityksellä on niissä valmiit tilit. 

Paremman näkyvyyden saamiseksi sosiaalisen median julkaisutiheyttä kasvatetaan 3-5 kertaan viikossa. Sen lisäksi somessa otetaan käyttöön aihetunnisteet eli hashtagit, joiden avulla seuraajat löytävät yrityksen julkaisut. Hyviä esimerkkejä aihetunnisteesta ovat #eläinfysioterapia, #koirankuntoutus, #fysioterapia tai muita toimialaan liittyviä sanoja. 

Sosiaalisen median sisältöön voidaan asiakkaita innostamaan luoda jatkotarinoita. Sisältönä toimii esimerkiksi jonkun asiakkaan hoitosarja jaettuna useampaa julkaisuun, jolla saadaan seuraajat palaamaan tilille lukemaan lisää ja mahdollisesti reagoimaan julkaisuun. 

Sosiaalisen median tileillä jatketaan samaa tarinallista ja merkityksellistä sisältöä kuin tähänkin asti sekä panostetaan laadukkaisiin kuviin. Instagramissa siirrytään käyttämään mahdollisuuksien mukaan kaikkia julkaisumahdollisuuksia syötteen lisäksi.  


Sosiaalisen median kanavilla voidaan järjestää arvonta, joka saa asiakkaat konvertoitumaan reaktioiden tai jakojen muodossa ja lisää niiden kautta julkaisujen näkyvyyttä. 

Sosiaalisessa mediassa voidaan myös vaikuttaa asiakkaan sitoutumiseen voidaan. Vuorovaikutusta lisätään asiakkaiden kanssa osallistamisen avulla eli esimerkiksi lisäämällä julkaisuun kysymys, johon haetaan kommentilla tai tykkäyksellä vastausta. 

Asiakkaita voidaan kannustaa lisäämään omille tileilleen kuvia ja hoitotarinoita Fysioterapia ja Hieronta Liikkeen aihetunnisteen kera, jolloin sitoutuminen ja asiakaskokemukset näkyvät yrityksen ulkopuolelle. Näillä keinoilla saadaan aikaan myös tärkeää lisänäkyvyyttä yritykselle, joka luo sille tunnettuutta.    



Lähteet:

Kiviranta, J-P. (22.7.2020). Hyödynnä Instagramin ominaisuudet tehokkaasti: 4 + 1 tapaa julkaista sisältöä. Mahon Digital. https://mahondigital.fi/blog/hyodynna-instagramin-ominaisuudet-tehokkaasti-4-1-tapaa-julkaista-sisaltoa/

Kortesuo, K. (2019). Kaikenkattava sisällöntuotannon opas yrityksille. Kauppakamari. 

Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita