Sähköposti

Digitaalisen markkinoinnin  tavoitteena on sitouttaa asiakas yrityksen kanta-asiakkaaksi, joka ostaa palvelun uudelleen ja suosittelee parhaassa tapauksessa yritystä muillekin. Fysioterapia ja Hieronta Liikkeelle aletaan kokoamaan asiakasrekisteriä, jonka avulla yrityksen sähköpostimarkkinointi saadaan toimimaan. 

Sitouttaminen perustuu jälkimarkkinointiin eli yritys lähettää asiakkaiden sähköpostiin uutiskirjeitä, joissa kerrotaan esimerkiksi kursseista, myytävistä tuotteista sekä tarjouksista. Lisäksi asiakkaan sähköpostiin voidaan lähettää muistutusviesti ajanvarauksesta. 

Asiakkaille markkinoidaan sarjakortteja hiukan kertamaksua edullisempaan hintaan, jolloin asiakas sitoutuu yrityksen palveluihin pidemmällä aikavälillä. Lahjakortit lisätään tuotevalikoimaan, koska niitä markkinoimalla asiakas sitoutetaan ostamaan uusi palvelu ja samalla tehdään uusasiakashankintaa.

Lähteet:

Blomster, M., Kurtti, J-R., Määttä, M. & Sinisalo, J. (2020). Digitaalisen markkinoinnin käsikirja. Opas mikro- ja PK-yrityksille. Oulun Ammattikorkeakoulu. https://blogi.oamk.fi/2020/11/09/digitaalisen-markkinoinnin-opas-mikro-ja-pk-yrityksille/

Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita