Sisällön tuottaminen

Sosiaalisen median kanavien sisältöä suunnitellessaan kannattaa miettiä yrityksen tyypillistä asiakasta. Millaisesta sisällöstä hän pitää? Milloin hän on parhaiten tavoitettavissa sosiaalisessa mediassa?

Sisältöä voi ideoida monella eri tavalla. Sosiaaliseen mediaan kannattaa luoda monipuolista sisältöä ja kokeilla rohkeasti myös uusia elementtejä. Yleisesti ottaen kuvat herättävät huomiota enemmän kuin tekstipäivitykset, ja erityisesti videot toimivat sosiaalisen median kanavilla mainiosti.

Onnistuneessa sisällönsuunnittelussa pitäisi ottaa huomioon kanavakulttuuri eli ydinviesti muotoillaan aina kanavaan sopivaksi. Viestien äänensävy on sisällössä tärkeä, joka tarkoittaa puhumista samalla kielellä kuin asiakas. Merkityksellistä on myös julkaisujen ajankohtaan, joka perustuu myös kohderyhmänsä tuntemiseen. Julkaisut kannattaa tehtä silloin, kun asiakas on läsnä sosiaalisessa mediassa.

Sosiaalisen median sisällöissä kannattaa myös tutustua kilpailijoiden julkaisuihin. Benchmarking on prosessi, jonka avulla etsitään, tunnistetaan ja ymmärretään muiden organisaatioiden erinomaisia käytäntöjä ja kehitetään niiden keinoin oman organisaation toimintaa. Kysymys ei ole kopioinnista, vaan vertailemisen kautta tapahtuvasta oppimisesta ja kehittämisestä. Kilpailijoista ei ole välttämätöntä ottaa mallia, mutta hyväksi havaittuja ratkaisuja kannattaa hyödyntää omiin persoonallisiin julkaisuihin.



Hyvän sisällön kenno.

PÄIVITYS TULOSSA... 



Sosiaalisen median sisältökalenteri

PÄIVITYS TULOSSA...

Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita