Toteutetaan
Markkinoinnin kehittämistarpeita kartoitetaan lähtökohtaisesti yrityksen nykytilan perusteella. Kehittämisen suhteen pitää myös tunnistaa pienyrittäjän markkinoinnille käytettävissä olevat voimavarat ja asettaa kehitysalueen rajat suhteessa niihin. Pienyrittäjän haaste saattaa piillä myös oman osaamisen hahmottamisessa, joka ilmenee markkinoinnissa taitojen aliarvioimisena. Sen vuoksi markkinoinnin yksi suuri ja tärkeä kehittämisalue kannattaa kohdistaa pienyrittäjän kannustamiseen ja ohjaamiseen kohti markkinoinnin itsenäistä suunnitelmallista toteuttamista.
Lähteet:
Blomster, M., Kurtti, J-R., Määttä, M. & Sinisalo, J. (2020). Digitaalisen markkinoinnin käsikirja. Opas mikro- ja PK-yrityksille. Oulun Ammattikorkeakoulu. https://blogi.oamk.fi/2020/11/09/digitaalisen-markkinoinnin-opas-mikro-ja-pk-yrityksille/